Poros šokio terapija

Poros šokio terapija

Šokio terapiją poroms veda: 
Lina Vėželienė psichologė, egzistencinės krypties psichoterapeutė
David Pacavira, kizombos šokio mokytojas
Agnė Vėželytė, kizombos šokėja.

Jeigu poros santykį galėtume išreikšti kaip šokį, pamatytume neįtikėtinų choreografinių sprendimų. Kai kurios poros bendrauja taip, lyg dalyvautų išlikimo kovoje ir nuolat šoką tą patį šokį su kardais. Kai kurie partneriai šoka kiekvienas sau, savo ritmu ir savo stiliumi. Tai taip neįtikėtina, lyg stebėtumėte scenos pakraščiais polkutės žingsniu atkakliai ratus sukančią moteriškę ir tuo pat metu scenos centre gatvės šokius demonstruojantį jaunuolį. Stebint tokią porą, kyla natūrali nuostaba, ar tik neįvyko kokia Didžiojo Režisieriaus klaida? Ką jie veikia kartu? Pasitaiko porų, sulipusių į nedalomą vienetą ir praradusių judėjimo laisvę. Todėl jų bendro gyvenimo šokis teprimena nevalingą siūbavimą sausakimšame troleibuse.

Ar kada susimąstėte kaip šiandien atrodytų jūsų poros santykis, jei paverstumėte jį šokiu? Ar šiame šokyje būtų bent keli taktai skirti švelniam apsikabinimui? Harmonijai? Laisvei? Lengvumui? Ar jūs abu šoktumėte tuo pačiu tempu ir pagal tą pačią muziką?

Gal norite pabandyti? 

Poros savo santykių problemas yra linkusios spręsti keliais būdais: 
1) Niekaip. Laukia kol savaime pagerės.
2) Bandymu pakeisti kitą.
3) Skyrybomis.
4) Apsilankymu pas porų terapeutą.

Mes siūlome išbandyti poros šokio terapiją. Kodėl?

Pirmiausia todėl, kad kūno kalba žymiai aiškesnė, kūnai nemeluoja ir neracionalizuoja. Kūnai išreiškia viską taip, kaip yra. Kūnai nesipyksta. Jie tiesiog jaučia. Ypač šokantys kūnai. Žmogaus kūnas, apskritai, yra gyvas vidinių būsenų atspindys, todėl mokant kūną kalbėti kitaip, minkščiau, švelniau, dėmesingiau, – įmanoma pasiekti kokybinių pokyčių ir santykyje. Maloniu būdu ir per trumpesnį laiką.  
Šokis, skirtingai nei kalbėjimas, apima visas žmogaus būties dimensijas: fizinę, socialinę, emocinę, neretai ir dvasinę. Šokyje, ypač poriniame šokyje, dalyvauja ir visi pojūčiai, todėl mes tiesiog esame priversti ,,išsikraustyti iš savo galvos“ pilnos nuoskaudų ir neišpildytų lūkesčių ir grįžti į gyvus, jaučiančius kūnus. 

Poros šokio terapiją rekomenduojame: poroms susiduriančioms su santykio problemomis ir nebijančioms judesio. Nereikia būti šokėjais, kad galėtume dalyvauti šokio terapijos sesijose. Užtenka jūsų abiejų noro pabandyti sau padėti kitaip.

Vienos sesijos trukmė: 90 min.
Sesijos kaina: 90eur

REGISTRACIJA: registruotis galite per laiško formą ,,Kontaktuose” arba el-paštu info@gyvojipsichologija.lt.

Nuo rugsėjo mėnesio planuojama maža porų šokio terapijos grupė (3 poros); kaina 40eur / 90min – vieną kartą per savaitę. Norintys, galite registruotis iš anksto.


PAPILDOMAM SKAITYMUI

Kodėl poros šokių terapijai pasirinkome būtent kizombos šokį? 

Jūsų dėmesiui interviu su David Pacavira, kizombos šokio mokytoju iš Angolos. Šiame interviu rasite ne vieną atsakymą, kodėl poros terapijai mes pasirinkome būtent kizombą, o ne tarkim valsą ar tango…

Gal galėtum šiek tiek papasakoti apie kizombos šokio šaknis ir tradiciją?

Kizomba, apsikabinimo šokis, kilęs 70-tųjų metų pabaigoje, 80-tųjų pradžioje. Tai yra ir šokio stilius, ir muzikos. Šio šokio struktūra yra kilusi iš sembos, kuri yra tikrasis tradicinis porinis šokis atkeliavęs iš Angolos, kur apsikabinimas atlieka artumo funkciją. Tai yra socialinių barjerų laužymas, kultūros pateikimas per šventę, nepaisant daugybės problemų – ėjimas pirmyn. 80-taisiais metais vyko “broliškas” karas ir būtent tie momentai šokant padėjo išlaikyti ramybę ir taiką. 
Kizomba skiriasi nuo sembos apsikabinimo tęstinumu, kuris priklausomai nuo muzikos keičiasi. 
Semba yra greitesnis, daugiau šventės šokis, o kizomba gali būti labai įvairi – nuo labai artimo, jautraus poros susiliejimo iki linksmo, smagaus pasirodymo.

Kizomba – porinis šokis. Ar būtų galima apibrėžti, kokią santykio poroje filosofiją šis šokis atspindi?

Didelė Afrikos šokių dalis yra gestų mixas su įvairiomis filosofijomis mirties arba gyvenimo švenčių proga. Kizomboje struktūruotai atskleidžiama ubuntu filosofija (ubuntu – tai į pietus nuo Sacharos esančios Afrikos etika ar ideologija), kurioje pagrindinis dėmesys skiriamas žmonių lojalumui ir tarpusavio santykiams, trumpai tai – „geranoriškumą kitų atžvilgiu“. Tai gyvenimo taisyklė, pagrįsta atjauta, pagarba kitam. Kreipiantis į Ubuntą, įprasta sakyti: ,,Umuntu ngumuntu ngabantu“. Verčiama taip: „Aš esu toks, koks esu dėl to pačio motyvo, dėl kurio mes visi esame mumis“.

 Kaip pagrindinius kizombos šokio filosofijos aspektus galima būtų išskirti savęs pažinimą ir pagarbą,

“Aš esu, nes esame mes” – tai bendruomenės filosofija, buvimas kartu. Afrikiečiams buvimas kartu yra visiškai natūralus ir būtinas dalykas, jie nesupranta kaip Europoje visi moka būti po vieną, kiekvienas sau. Ten, niekas po vieną nesišypso ir nesidžiaugia, viskas yra daroma kartu. 

Kuo šis šokis poroje skiriasi nuo tarkim tango, ar valso? 

Žinoma: pavadinimu, muzika, technikos elementais ir socialinio konteksto atžvilgiu. 

Kizombą galima šokti bet kur ir bet kada. Valso kiekvienas nesušoktų ir nešoka. Pagrindinis skirtumas būtų kontaktas. Apsikabinimas visur labai skirtingas. Kizomboje apsikabinimas gali reikšti nostalgiją, šeimą, bet taip pat gali tapti ir geidulingas (jautrus, romantiškas). Taigi jis gali turėti labai daug pusių ir reikšmių, ne taip kaip kitur. 

Ko šis šokis pareikalauja iš abiejų partnerių, kokių savybių ar gebėjimų, kad būtų sušoktas gerai (gražiai)? 

Reikia tiesiog norėti šokti ir įsitraukti į šį “žaidimą”. Apeiti visas aplinkinių nuomones, savo kompleksus, o kai jau visą tai turi, tuomet reikia išmokti klausyti muzikos ir susipažinti su socialinio šokio baziniais judesiais ir stovėsena (laikymu). Tai galioja bet kokiam šokėjų poros lygiui. Taip pat labai svarbu priprasti prie minties, kad esate poroje – turėti pasitikėjimo vienas kitu – tai yra privaloma.

Kokie būdo ar charakterio bruožai labiausiai trukdo vyrui (ir moteriai), norinčiam gerai šokti kizombą?

Pradžiai užtenka tiesiog norėti išmokti šokti. Bet labiausiai trukdo pavydas (savininkiškumo jausmas) ir nepasitikėjimas savimi. Jei bijai bet kokio kontakto, tai nieko neišeis. 

Jei iš techninės pusės, tai privalomi elementai yra tempo/ritmo pajautimas, baziniai žingsniai ir taisyklingas laikymas ir požiūris. 

Tarkim, į poros terapiją ateina žmonės, kurie tiek net žiūrėti vienas į kitą negali, kaip jiems pradėti šokti?

Dialogas. Maži žaidimai, kontakto technikos. 

Ar galima būtų kizombos šokio terapiją siūlyti poroms, kurios apskritai nėra šokusios savo gyvenime? Bet visgi kreipiasi dėl tokios pagalbos.

Taip.

Ilgai besitęsiantys konfliktiški santykiai poroje kartais vadinami ,,pykčio šokiais“, nes jie kartojasi ir kartojasi, tarsi du žmonės nuolat šoktų tuos pačius seniai išmoktus karo šokius. Kokį metaforinį pavadinimą galėtumėte priskirti kizomboje kuriamam ir išreiškiamam santykiui?

,,Aš esu, nes esame Mes“

Kizombos šokis (šoka David Pacavira ir Agnė):

 

Gyvosios psichologijos studija

Turite klausimų? Norite užsiregistruoti?

Susisiekti